Huishoudelijk reglement

Op het moment dat de huurder de boeking doorstuurt met betaling van het voorschot, wordt hij geacht akkoord te gaan met onderstaand huishoudelijk reglement:

Weigeren van de boeking

‘De Drie Koningen’ houdt zich het recht voor om een boeking te weigeren als zij meent dat de verhuring niet in overeenstemming is met de functie van ‘vakantiewoning’.

Ook tijdens het verblijf behoudt ‘De Drie Koningen’ het recht om de toegang tot de vakantiewoningen te weigeren of te ontzeggen als het gebruik niet overeenstemt met de functie van vakantiewoning of als zij meent dat de huurvoorwaarden worden geschonden.

Definitieve betaling

Het saldo van de totale huur dient de huurder te betalen bij het uitchecken : cash of met kredietkaart (Maestro, Mastercard / Visa).

Annuleren of wijzigen van de data

In geval van annulering of wijziging van data stuurt de huurder zo spoedig mogelijk een bericht naar info@ddk.be met het verzoek om je boeking te annuleren of te wijzigen. Dit is belangrijk want :

  • langer dan 60 dagen voor aanvang van de huurperiode : het volledige voorschot wordt terugbetaald met aftrek van 20 € dossierkosten.
  • minder dan 60 dagen voor aanvang van de huurperiode : het voorschot wordt niet meer terugbetaald.

Wij adviseren onze gasten een annuleringsverzekering te nemen om eventuele annuleringskosten te recupereren.

Waarborg

Er dient geen waarborg betaald te worden. Niettemin zullen kosten te wijten aan schade of verwaarlozing door de huurder extra worden aangerekend.

Check in en check out

De huurders kunnen inchecken vanaf 13u30. De appartementen moeten bij het uitchecken leeg zijn uiterlijk om 11u00.

Hoe check-in en check-out verlopen wordt verduidelijkt in onze ‘Hospitality Desk’

Aantal gasten

Elk appartement heeft een maximumcapaciteit. Het aantal bezoekers mag dit maximum in geen geval overschrijden omwille van de veiligheid en verzekeringstechnische redenen.

De huurder geeft op voorhand op hoeveel gasten in het appartement zullen verblijven.

Schoonmaak

De kosten voor de schoonmaak zijn inbegrepen in de huurprijs tenzij afzonderlijk vermeld.

Bij een verblijf van een week of langer wordt het appartement ook om de week schoon gemaakt en nieuwe bedlinnen en handdoeken gelegd.

De huurder is niettemin verantwoordelijk voor het appartement en beheert het als een ‘goed huisvader’. Het appartement wordt dus ook verlaten in dezelfde toestand waarin het werd aangetroffen bij het inchecken. Dit betekent onder meer dat :

  • de vaat is gedaan
  • vuilniszakken/lege flessen naar de containers in de garage ‘Ridderstraat’ werden gebracht

Zo de appartementen niet in degelijke staat zijn achtergelaten, dienen wij extra schoonmaakkosten aan te rekenen aan 30,00 € per uur.

Linnen

Lakens en keukenlinnen zijn voorhanden.
Elke bezoeker krijgt een set van 1 handdoek en een badhanddoek.

Elektriciteit, verwarming en water

De kosten voor het verbruik van elektriciteit, verwarming en water zijn inbegrepen in de huurprijs.

Huisdieren

Helaas kunnen wij geen huisdieren aanvaarden.

Roken

Roken is verboden in de appartementen. Ook roken met openstaande ramen is niet toegelaten : de rookdetectoren kunnen ook hierdoor onnodig geactiveerd worden.

Roken kan wel in de tuin.

Verdere afspraken

  • Als huurder draag je zorg voor de gehuurde logies tijdens jouw verblijf, met inbegrip van alle keukengerei, inrichting, meubels, uitrusting en apparatuur. De huurder laat alles in een goede en nette staat achter aan het einde van het verblijf.
  • Als huurder verplaats je ook geen meubels.
  • Vanaf 22:00 uur dienen alle ramen van het appartement dicht te zijn.
  • Het zwembad mag alleen gebruikt worden tussen 9 uur ‘s morgens en 22:00 uur ‘s avonds. Duiken in het bad is niet toegelaten. Dit alles om geen geluidsoverlast te veroorzaken.
  • De huurder is aansprakelijk voor eventuele breuk of schade veroorzaakt aan de woning. Alle kosten ten gevolge van herstellingen of vervanging is betaalbaar op het einde van het verblijf.
    Eventuele schade of breuk aan een deel van het pand of van de uitrusting wordt door de huurder zo spoedig mogelijk gerapporteerd.

Aansprakelijkheid

‘De Drie Koningen’ en hun medewerkers zijn niet aansprakelijk voor enige schade, verlies of lichamelijke letsels tenzij dit te wijten is aan een fout van ‘De Drie Koningen’ of haar medewerkers”